Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2009 09:32 - НЕЩО ЗА SMS ПАРКИРАНЕ или ОТ ПАРКИРАНЕ С БИЛЕТЧЕТА ЗА БАНЯ КЪМ SMS ПАРКИРАНЕ
Автор: talkinghead Категория: Други   
Прочетен: 1747 Коментари: 0 Гласове:
0



По принцип оптимизирането на паркинг-контрола е отдавна належащо за гр. София. За всяка община паркирането дали ще е чрез SMS плащане от мобилен телефон, или използването на паркинг-автомати при които заплащането за време на паркиране се използват монети или смарт-карти(въпрос на техническо решение), НОадминистративния методичен контрол не се променя”. При SMS плащане от мобилен телефон или при паркинг апарати, общинските паркинг администраторите могат да установят мигновено от “база данни- back-office” за паркинг зона или място за паркиране с изтичане на паркинг време статус за всяко превозно средство. Тази методика дава възможност да се контролира водача на МПС при паркиране, регистрация на времето за паркиране и е лесен за откриване в реално време от оторизиран общински паркинг инспектор на нарушения от страна на паркиралия. В паркинг системата за управление на SMS паркиране включва паркинг статус регистър за съхранение на данни(база данни back-office), свързани с паркинги заплащане, статут идентификатори, съобщение на сървъра съчетани с паркинг регистър за получаване на статут на постъпващите заявки от безжични мобилни устройства, както и за изтегляне от исканията на данни, свързани с потребителско име (за идентифициране на платеца), данните за местоположението чрез безжични мобилни устройства, използвани за искане на определен паркинг (полезно за идентифициране на региона на улицата или паркинг-место, в който потребителят желае да паркира), както и паркинг код и за предоставяне на данните, извличани за паркирането, статута на системния регистър, както и разплащателна единица в състояние на изчисляване на таксите за паркиране на клиентите на системата в съответствие с паркинг сесии, отчетени от посочените клиенти на най-малко един сървър комуникация. Обработката на плащанията и глоби при въвеждане на финансовата част на системата, за нуждите на back-office(общинска административна служба по паркинг-контрола) докладване и обработка от счетоводството и контрол на специални режими за издаване на разрешителни, глоби за докладване, полицейската отчетност, статистика на трафика, планиране на службите за поддръжка, организация на службите за сигурност и контрол на достъпа до финансовите отчети за извършените транзакции. Общинските офицери по контрола са свързани с т. нар. бек офис(общинска служба по паркинг-контрола) и чрез преносими (Pocket PC) компютри и принтери както и свързаното с тях оборудване. Всички данни се предават чрез GPRS и е въпрос на секунди от времето на общинския офицер по контрола да провери регистрацията номер на паркиралите МПС-ва. В случай, че такса за паркиране, никога не е била платена или е с изтекъл срок, то на водача на МПС ще му се наложи глоба за нарушение на правилата при паркиране. Освен това няма значение дали е чрез SMS или чрез “паркинг-апарати” паркиране, общинските паркинг администратори от back-office(общинска административна служба по паркинг-контрола)  проверяват работата на офицерите по контрола (т.е. колко коли са били проверени, колко билети са издадени) като по този начин се осигурява контрол на дейностите по отчетността на всеки офицер по контрола. Или просто една интеграционна технологична система с база данни интегрираща общински бюджет и финанси плюс ред при паркирането по улиците на града. Държа да подчертая, че тук става въпрос за общински служители, а не за търговска фирма разни “Общинска Охрана” АД или ЕАД “Паркинги и Гаражи” АД или ЕАД и т.н. Тази описана по-горе общинска(полицейска) система за контрол при паркиране е възприета от общините в градовете на развитите държави в Америка, Европа, Азия и т.н. Но да видим как е у нас?? До вчера(а може би все още съществува) срещу таксата за паркиране ни даваха билетчета като тези които ни късаха в обществените бани и „Луна-парк”, разни талони и какви ли не още вторично-третични фискални финансови документи при които отчетността е нищожна. И сега на българина му сервират една технология чрез мобилния си телефон да си осигури паркинг-място за своето МПС.  - В това няма нищо лошо, но порочното е това, че навсякъде където е въведена тази техника в българските градове няма т. нар. бек офис back-office(общинска служба по паркинг-контрола) със съответните администратори, а има търговска фирма(т. е. търговски субект), а сега и втори търговски субект провайдера които без контролно манипулират приходите от паркирането, а глобяването се изразява в т.нар. “паяшко решение” и парите от глобата отиват в джоба на паяка и полицая. По улиците на София да е видял някой общински служители със съответните униформи и преносими компютри и принтери да контролират паркинг трафика Хаоса си е същия, паркирали по тротоарите МПС-та гражданите било то инвалиди или майки с бебешки колички да ходят по платното и т.н. Приходите в общинският бюджет обаче няма да се увеличат „Паркинги и гаражи” ще продължават да отчитат ниски приходи, а на не-общинските участници в тази далавера никой не може да им хване края. Продължава се порочната практика глобите и таксуването да се събират отделно. Във всичко това доминира старата „милиционерска” практика, особено глобяването, което се извършва избирателно и това принуждава водачите на МПС-ва да се откупуват на ръка за да избегнат глобата от извозването с паяк. Вследствие на тази българска методика(рекет) приходите в общинския бюджет са нищожни, а едно паркинг место би трябвало да носи приход в общинския бюджет около 7000-8000 лв. годишно при 70% заетост. Никъде не се публикува от общинската администрация колко са паркинг местата са активно контролирани в гр. София и какви са приходите от тях? И тъй като в този общински сегмент у нас продължава старата корупционна практика на без отчетност от всяко общинско управление от 1989 г. до сега, то само една публична правно-административна проверка може да установи вътрешните договорените условия между общинските и не-общинските участници как се контролират приходите. Поради това, че липсва единна методика, данъчните и ДФК нямат никаква възможност да упражнят какъвто и да е било контрол и като всяко порочно нещо то се мултиплицира в цялата страна (вече в Пловдив и т.н.) Искам да отбележа, че решението на този проблем в европейските държави е в полза на гражданите. У нас реално на водачите на МПС-во не са им създадени необходимите условия в публичното паркинг-пространство, като с това той е постоянно в нарушение, в резултат на което той отнема онова пространство на пешеходеца което по право му принадлежи. Трябва да подчертаем, че за решаването на този комунално-социален проблем не е в липсата на висока гражданска култура, липса на инвестиции или друго някакво обяснение за прехвърлянето на отговорността от Общинската Администрация. Дейността по паркинг-контрола е публична комунална дейност на местната администрация. Навсякъде контрола се осъществява от общинската администрация(специализиран общински отдел), а НЕ от търговски фирми. Като имам предвид  наученото от мен в “Международния Паркинг Институт” “IPIUSA и това което става у нас то разминаването е тотално, една размита отговорност между - общинската администрация, търговец(Паркинги и Гаражи АД), катаджия(КАТ), хаос от паркирали МПС-ва, разбити тротоари и дупка в общинският бюджет.  Европа няма да ни приеме с тези стари порочни практики, а само с такива които са приети в целият свят и се подчиняват на международно признати правила и стандарти. А. Гайдов технолог по прилагане и управление на паркингови технологични системи


Тагове:   SMS,   баня,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: talkinghead
Категория: Политика
Прочетен: 53386
Постинги: 19
Коментари: 12
Гласове: 40
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930